دسته‌بندی نشده

جمع کردن تمام تجهیزات استریم و گیم با 50 میلیون تومان

راهنمای خرید کامپیوتر و لوازم جانبی برای استریم و یوتیوب

آیا می دانستید می توانید با استریم 100 میلیون و حتی بیشتر در ماه درآمد داشته باشید! استریم و استریم کردن چند سالی است بسیار محبوب شده. استریم که در ویکی پدیا فارسی به آن رسانه جاری گفته شده،به اختصار بخش کردن جریان آنلاین بر بستر اینترنت است. یا کمی کامل تر استریم به محتوایی گفته می شود که همزمان با ارسال آن محتوا توسط فرستنده ، گیرنده نیز می تواند آن را دریافت نماید.(مثل لایو اینستاگرام)

استریمر (کسی که استریم می کند) محتوا هایی نظیر بازی، موسیقی، آشپزی و … را به مخاطبانش عرضه می کند.

به عنوان مثال یک گیمر می تواند با ساخت حساب در یک پلتفرم مخصوص استریم، گیم پلی بازی خود را به صورت زنده به مخاطبانش نشان دهد. معمولا استریمر ها از وبکم برای نمایش چهره خود و از نرم افزار های اختصاصی برای اشتراک صفحه کامپیوتر خود استفاده می کنند. توئیچ، یوتیوب دو پلتفرم اصلی استریمینگ در دنیا هستند که روزانه میزبان میلیون ها کاربر می باشند. از پلتفرم های ایرانی نیز، آپارات امکان پخش زنده جریانی را به کاربرانش ارائه می دهد.

مزایای استریم و استریم کردن

استریمر علاوه بر لذت همراهی زنده با مخاطبان خود، فرصت کسب درآمد از این طریق را نیز دارد. حتی بسیاری شغل اصلی آن ها استریم کردن است و درآمد های فوق العاده ای دارند. به عنوان مثال یکی از استریمر های مطرح دنیا که با نام نینجا شناخته میشود، فقط در یک سال از طریق استریم و ساخت ویدئو های گیمینگ حدود 20 میلیون دلار درآمد داشت! در  بین استریمر ها و یوتیوبر های ایرانی، افرادی با در آمد بالای 100 میلیون در ماه کم نیستند.

نینجا استریمر معروف
نینجا استریمر معروف

عمدتا درآمد استریمر ها از دو طریق است. دونیت (حمایت مالی) و عضویت. در هر دو روش بازدیدکنندگان می توانند با حمایت مالی یا خرید عضویت از استریمر محبوب خود حمایت کنند. راه های جانبی نظیر تبلیغات و همکاری در فروش نیز وجود دارند.

تجهیزات لازم برای استریم چیست؟

استریم کردن مثل هر کاری به تجهیزات خاص خود نیاز دارد. این که بخواهید چقدر برای استریم و اتاق خود هزینه کنید کاملا به سلیقه و میزان بودجه شما بستگی دارد. هر چه هزینه بیشتری کنید می توانید از سخت و افزار و المان های بهتری برای پیشرفت استریم خود استفاده کنید. برخی از این تجهیزات برای استارت استریمینگ بسیار اساسی هستند که عبارتند از:

  • کامپیوتر نسبتا قدرتمند
  • هدست
  • میکروفون
  • لوازم جانبی کامپیوتر
  • لوازم نورپردازی
  • وبکم
  • کارت صدا
یک نمونه ستاپ استریم
یک نمونه ستاپ استریم

البته همانطور که اشاره کردیم این ها ابتدایی ترین چیز های لازم برای شروع استریم است و در ادامه می توانید از تجهیزات بیشتری برای هرچه بهتر کردن کار خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید : بهترین موس های گیمینگ ارزان زیر 1 میلیون تومان

جمع کردن تجهیزات استریم چقدر هزینه دارد؟

پاسخ این سوال به دو چیز بستگی دارد. تعداد لوازمی که استفاده می کنید و کیفیت آن ها. طبیعتا اگر بخواهید یک اتاق استریم/گیمینگ فول با بهترین تجهیزات کامپیوتری،فیلمبرداری و نورپردازی داشته باشید، هزینه بسیار بیشتری را در مقایسه با تجهیزات اولیه استریم متحمل خواهید شد.به عنوان مثال هم می توانید از یک وبکم 300 هزار تومانی استفاده کنید، و هم از یک دوربین با لنز حرفه ای 100 میلیونی. برای شروع کار و جمع کردن لیستی که در بالا به آن اشاره کردیم، حدودا بین 40-70 میلیون تومان بودجه نیاز است.

ما در این پست ایزی بست به معرفی بهترین و در عین حال ارزان ترین تجهیزات استریم پرداخته ایم که هزینه ای در حدود 50 میلیون تومان دارند. محصولات معرفی شده در این پست از پرفروش و محبوب ترین محصولات بازار هستند. با ما همراه باشید.


کیس اسمبل شده گیمینگ اگزو پرفورمنس

⌈حدود 37 میلیون تومان⌋

کیس آماده گیمینگ
کیس آماده گیمینگ

مشاهده این کیس گیمینگ در فروشگاه اگزو گیم

پردازنده  Intel Core i5 10400F TRAY
مادربرد ASUS PRIME B560M-K
رم (RAM)  ADATA XPG Hunter 8GB Single 3200MHz CL16
کارت گرافیک  ASUS TUF Gaming GTX 1660 Ti T6G EVO
هارد 1TB HDD + 240 GB SSD
پاور Green GP700A-GED
کیس کیس Master Tech Apachi

بی شک اولین چیزی که برای استریم کردن به آن نیاز دارید، یک سیستم استاندارد بوده و اولین چیزی است که در خرید تجهیزات استریم باید به فکر آن باشید. البته احتمالا شما که در حال خواندن این پست هستید، یک کامپیوتر یا لپ تاپ در خانه دارید. اما باید بدانید هر سیستمی مناسب استریمینگ نیست. توصیه می کنیم دور لپ تاپ را برای این کار خط بکشید؛ مخصوصا اگر قصد بازی در استریم را دارید، زیرا فشار مضاعفی به دستگاه آورده و عمر آن را کاهش می دهد. شاید فقط برخی مدل های لپ تاپ گیمینگ از عهده کار بر آیند.

برای خرید یا جمع کردن کیس کامپیوتر نیز توصیه می کنیم از حد اقل CPU نسل جدید Core i5 ، حافظه رم 8 گیگ ddr4 و کارت گرافیک GTX 1650 و بالاتر استفاده کنید.

کیس اسمبل شده گیمینگ اگزو که از طراحی و نور پردازی جذابی بهره می برد، کارایی مناسبی در برابر هزینه پرداختی به شما ارائه می دهد. همچنین با کارت گرافیک به کار رفته در این سیستم قادر هستید fps های زیر را در تنظیمات گرافیکی مدیوم و در رزولوشن 1080 تجربه کنید :

فورتنایت ⇐ 173 FPS

جی تی ای وی ⇐ 110 FPS

کال آف دیوتی وارزون ⇐ 117 FPS

توجه داشته باشید که در صفحه محصول قادر به تغییرات قطعات این سیستم با توجه به نیاز خود هستید. اما اگر قیمت این سیستم از بود جه شما خارج است نگاهی به کیس های اسمبل شده دست دوم نیز بیندازید. به عنوان مثال این سیستم ⇐ کیس گیمینگ اسمبل شده asus


مانیتور جی پلاس مدل 245JN

⌈حدود 4.5 میلیون تومان⌋

مانیتور جی پلاس مدل 245JN
مانیتور جی پلاس مدل 245JN

مشاهده این مانیتور در فروشگاه مقداد آی تی

سایز 24 اینچ
پنل IPS
کیفیت فول اچ دی
وزن با پایه 3.19 کیلوگرم

اگر چه استریمر های حرفه ای و مطرح از دو یا چند مانیتور برای استریم خود استفاده می کنند؛ اما شما در شروع کار و خرید تجهیزات استریم نیاز به چنین کاری ندارید. در واقع یک مانیتور22، 24 یا 27 اینچی برای استارت کافی است.

مانیتور جی پلاس معرفی شده اگر چه یک مانیتور گیمینگ نیست(در صورت تمایل به مشاهده پرفروش ترین مانیتور های گیمینگ کلیک کنید) ، اما طراحی باریک با قاب کم عرض، کیفیت نمایشگر، قیمت مناسب و اقتصادی، اندازه استاندارد و گارانتی معتبر، همه و همه باعث شد تا ما این مانیتور را برای جمع کردن وسایل استریم به شما پیشنهاد دهیم.

این مانیتور 24 اینچ و فول اچ دی جی پلاس از پنل IPS بهره برده که باعث می شود در زوایای مختلف تصویر تیره و تاریک نشود. کیفیت و شفافیت تصاویر نیز رضایت بخش است. اندازه صفحه به گونه ایست که جای زیادی را روی میز اشغال نمی کند. پورت های رایج مثل HDMI پشت دستگاه وجود دارد و پایه اگر چه کیفیت بالایی ندارد اما از پس این مانیتور نسبتا سبک به خوبی بر می آید.


کیبورد گیمینگ گرین مدل جی کی 601 آر جی بی

⌈حدود 600 هزار تومان⌋

کیبورد گیمینگ گرین مدل جی کی 601 آر جی بی
کیبورد گیمینگ گرین مدل جی کی 601 آر جی بی

مشاهده این کیبورد در فروشگاه مقداد آی تی

نوع اتصال با سیم
نورپردازی رنگارنگ RGB دارد
فونت فارسی دارد با چاپ لیزری
حالت آنتی گوست (فشردن چند دکمه با هم) دارد

کیبورد در جمع کردن تجهیزات استریم الویت پایین تری نسبت به سایر لوازم دارد. اگر سیستم شما یک کیبورد دارد که از کارکرد آن رضایت دارید، می توانید خرید یک مدل جدید را به وقت دیگری موکول کنید. البته این در حالتی است قصد گیمینگ حرفه را نداشته باشید! اما به هر حال اگر از کیبورد فعلی رضایت ندارید یا قصد خرید یک کیبورد با نور پردازی جذاب و کیفیت مناسب زیر 1 میلیون تومان را دارید، پیشنهاد ما این کیبورد گرین است.

دکمه های این کیبورد شبه مکانیکال است و از قابلیت آنتی گوست پشتیبانی می کند. نوزپردازای RGB آن واقعا زیبا است و می تواند به فضای اتاق و استریمتان رنگ و روح دیگری بدهد. روی دکمه ها به صورت پیشفرض فونت فارسی به صورت لیزری چاپ شده است.


ماوس گیمینگ ردراگون مدل Redragon M711

⌈حدود 750 هزار تومان⌋

ماوس گیمینگ ردراگون مدل Redragon M711
Redragon M711

مشاهده این ماوس گیمینگ در فروشگاه کالاوما

نوع اتصال با سیم
تعداد کلید 9 عدد
دقت ماوس 5000DPI
نوع لنز اپتیکال

ماوس گیمینگ برای گیمیر های حرفه ای، از اساسی ترین نیاز ها است. به خصوص برای گیم های شوتر. مثل انتخاب کیبورد اگر فعلا به صورت حرفه ای بازی نمی کنید، در انتخاب ماوس سخت گیر نباشید. احتمالا یک ماوس 500 هزار تومانی پاسخگوی نیاز های شما باشد.

موس مخصوص بازی مدل REDRAGON M711 محصولی حرفه‌ای از برند « ردراگون » (Redragon) است که برای کاربران علاقه‌مند به بازی طراحی و تولید شده است. در واقع این ماوس مشخصاتی دارد که آن را برای بازی کردن و استریم مناسب می‌کند. از فاکتورهای خریدهای بسیار مهم هنگام تهیه‌ ماوس‌های گیمینگ میزان دقت و قابلیت کنترل دقت در آن‌ها است.


هدست مخصوص بازی لاجیتک Logitech G332

⌈حدود 1.7 میلیون تومان⌋

Logitech G332

مشاهده این هدست در فروشگاه کالاوما

نوع اتصال با سیم
حساسیت
107 دسی‌بل
طول کابل
2 متر
قابل استفاده برای PS4, XBOX One, PC
کشور مبدا برند
آمریکا

با وجود مدل های بسیار متنوع هدست، انتخاب کار آسانی نیست. به خصوص که بسیاری از مدل های فیک کیفیت پایین داشته و ارزش خرید ندارند. عموما هدست ها به دو دسته گیمینگ و معمولی تقسیم می شوند. مدل های گیمینگ از کانال 7.1 پشتیبانی می کنند و یک تجربه چند بعدی را در اختیار گیمر می گذارند، قیمت به مراتب بالاتری از هدست های معمولی دارند.

برای شروع استریم و بازی غیر حرفه ای، هدست های 1میلیونی به بالا کار شما را راه می اندازند. البته اگر قصد خرید میکروفون جدا در تجهیزات استریم را ندارید، حتما توجه داشته باشید که کیفیت میکروفون هدست مناسب باشد و صدای شفافی ارائه دهد.

لاجیتک یکی از بهترین برند ها در تولید تجهیزات گیم و استریم است. هدست لاجیتک G333 یک هدست نیمه حرفه ای و شکیل بوده که برای گیم و استریم انتخاب مناسبی می باشد. کابل با کیفیت آن 2 متر طول دارد. نوع کاپ از روی دور گوشی است و در طولانی مدت باعث گوش درد نمی شود. کیفیت میکروفون نیز در حد مطلوبی است و صدایی رضایت بخش را در بازی و استریم ارائه می دهد.

همچنین بخوانید : بهترین مدل های هندزفری بی سیم زیر 1 میلیون تومان برای مکالمه


رینگ لایت کد ZB-F348

⌈حدود 1.8 میلیون تومان⌋

رینگ لایت کد ZB-F348
رینگ لایت کد ZB-F348

مشاهده این رینگ لایت در فروشگاه کالاوما

قطر رینگ لایت 45 سانتی متر
حالت نور 3 حالت نور (سفید – گرم – زرد )
ریموت کنترل دارد
تعداد چراغ ها 408 ال ای دی

نور پردازی یکی از مهم ترین بخش ها در فیلمبرداری و عکاسی است. از آن جا تقریبا در تمام طول استریم مخاطبان چهره شما را می بینند، چه خوب که با کیفیت و نورپردازی خوب تاثیر خوب و مثبتی روی آن ها بگذارید. رینگ  لایت و سافت باکس از مرسوم ترین تجهیزات برای نور پردازی استریم می باشد.

رینگ لایت ها ابزار های ساده نورپردازی هستن که امروزه کابرد زیادی پیدا کردن در واقع اسم رینگ لایت از روی شکل فیزیکیشون انتخاب شده ، رینگ در انگلیسی به معنای “حلقه” است و رینگ لایت‌ها به نورهایی گفته میشه که به شکل یک حلقه بزرگ ساخته می‌شن. رینگ لایت با عث می شود تا یک نور یکدست و نرم را به سمت سوژه بتابانید.

رینگ لایت پیشنهاد شده بالا، علاوه بر کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم دارد. (قیمت رینگ لایت از 500 هزار تومان شروع و به بالای 10 میلیون تومان می رسد) قطر بزرگ این رینگ لایت 45 سانتی متر است و از 408 چراغ ال ای دی تشکیل شده. همچنین امکان انتخاب 3 حالت نور  گرم، زرد و سفید وجود دارد. یک ریموت کنترل همراه محصول نیز عرضه می گردد. امکان نصب بر روی انواع سه پایه و نوردهی 180 درجه از دیگر مزایای این رینگ لایت اقتصادی هستند.


وب کم لاجیتک مدل Logitech C270

⌈حدود 1.5 میلیون تومان⌋

وب کم لاجیتک مدل Logitech C270
وب کم لاجیتک مدل Logitech C270

مشاهده این وب کم در فروشگاه کالاوما

کیفیت فیلمبرداری HD 720P تا Full HD 1080P
رابط پورت USB 2.0
سرعت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه
ویژگی خاص  قابلیت تشخیص هوشمندانه نور در شرایط نوری کم

دوربین یکی از مهم ترین لوازم در تجهیزات استریم است و هر چه قدر بیشتر هزینه کنید، جای دوری نمی رود! به عنوان مثال تقریبا تمام استریمر های مطرح و بزرگ از دوربین های حرفه ای چند هزار دلاری برای کار خود استفاده می کنند. با این حال از آن جا که قرار بود در این پست تجهیزات گیم و استریم را با 50 میلیون تومان بودجه جمع کنیم، لذا به یکی از اقتصادی ترین وبکم های موجود در بازار رو آوردیم.

وبکم لاجیتک یکی از اقتصادی ترین و در عین حال بهترین وب کم های موجود در بازه قیمتی زیر 2 میلیون تومان است. رزولوشون پشتیبانی شده فول اچ دی و سرعت فیمبرداری آن 30 فریم بر ثانیه است. به هر حال این وب کم برای شروع استریمینگ و پخش زنده رضایت بخش است.


کارت صدا استودیو کینباس مدل V8

⌈حدود 400 هزار تومان⌋

کارت صدا استودیو کینباس مدل V8
کارت صدا استودیو کینباس مدل V8

مشاهده این کارت صدا در فروشگاه دیجی کالا

تعداد خروجی هدفون 2 عدد
تعداد ورودی میکروفون 2 عدد
نوع رابط USB 2.0 , USB 3.0
نرخ نمونه برداری 48 کیلوهرتز 16 بیت
ورودی و خروجی همزمان
دارد

کارت صدا وسیله ای ست که میکروفن و دیگر تجهیزات صوتی شما را به کامپیوتر متصل می کند. یک کارت صدای معمولی، سیگنال های آنالوگ را به اطلاعات صوتی دیجیتال تبدیل می کند تا کامپیوتر بتواند این اطلاعات را پردازش کند. کارت صدا این صدای دیجیتال را، به وسیله ی نوعی اتصال (مانند USB، FireWire، Thunderbolt و یا کارت PCI/PCIe) به کامپیوتر منتقل می کند.

کارت صدا استودیو کینباس مدل V8 یک انتخاب مناسب برای شروع استریمینگ است. این دستگاه دو ورودی و دو خروجی هدفون دارد. اگر محدودیت بودجه ندارید میتوانید سراغ مدل های گران تر بروید اما این مدل نیاز های اولیه شما را تامین می کند.


میکروفن ردراگون مدل Redragon GM300

⌈حدود 2 میلیون تومان⌋

 Redragon GM300
Redragon GM300

مشاهده این میکروفون در فروشگاه کالاوما

درگاه ارتباطی USB
فرکانس پاسخ گویی
20Hz-20kHz
امپدانس خروجی
2.2 اهم
حساسیت
45 دسی بل
الگوی قطبی
دارای خازن Omni
سایر مشخصات
فیلتر نرم کنندگی صدا

صدای شما جریان استریم شما را می سازد. اگر هدست انتخابی شما از میکروفون با کیفیتی بهره می برد، شاید آن چنان نیاز به خرید میکروفون (البته در ابتدای کار) نباشد؛ اما میکروفون خوب علاوه صدای واضح، ظاهر استریمتان را نیز جذاب و حرفه ای تر نشان می دهد. حتی می توانید از یک پایه میکروفون برای انعطاف بیشتر نیز استفاده کنید.

میکروفن ردراگون مدل Redragon GM300، یک محصول میان رده بوده برای گیم و استریم بسیار مناسب است. این میکروفون به وسیله کابل USB به سیستم شما متصل می شود و صدایی نرم و شفاف را ارائه می دهد. از اقلام همراه این محصول دفترچه راهنما، کابل اتصال USB، سه پایه، استند نگهدارنده میکروفون، روکش ابری نویزگیر می باشند.


پنل روشنایی هوشمند COLOLIGHT PRO LS166A3

⌈حدود 1.5 میلیون تومان⌋

پنل روشنایی هوشمند
پنل روشنایی هوشمند

مشاهده این پنل روشنایی در اگزو گیم

نوع رو میزی
نرم افزار موبایل برای کنترل دارد
قابلیت گسترش دارد

زیبا سازی اتاق گیم و استریم کاملا سه سلیقه و خلاقیت شما بر میگردد. می توانید از پوستری های جذاب یا انواع ریسه های LED و پنل های هوشمند روشنایی در بک گراند خود استفاده کنید. پنل هوشمند معرفی شده قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن اپل هوم کت را دارد و امکان گسترش آن هست. امکان تنظیم سطح روشنایی، تغییر و شخصی سازی رنگ، کنترل با صدا و تنظیم عملکرد زمان محور، از ویژگی های بارز این محصول است.

همچنین بخوانید : معرفی بهترین مدل های لپ تاپ ایسوس از 10 تا 50 میلیون تومان


بسیار خوب.  تجهیزات گیم و استریم ما تکمیل شد و توانستیم این کار را با بودجه ای در حدود 50 میلیون تومان انجام دهیم. حالا بیایید به دو نکته کلیدی برای موفقیت در عرصه گیم استریم  بپردازیم.

بینندگان شخص شما را دنبال می کنند نه بازی را !

بینندگانی وجود دارند که شما را به خاطر بازی‌ای که انجام می‌دهید تماشا می‌کنند، و معمولاً در وهله اول به این ترتیب شما را پیدا می‌کنند. اما جامعه واقعی و وفادار (که به مرور زمان مانند یک خانواده بزرگ احساس می‌شود) شخصیت شما را دنبال می‌کنند.

یک نمایش تاثیر گذار در استریم داشته باشید

استریم شما نباید فقط «دکمه زنده را فشار دهید، چهار ساعت صحبت کنید و دکمه پایان » را فشار دهید. شما باید آن را به عنوان یک نمایش در نظر بگیرید. اشتباه نکنید، منظور نقش بازی کردن نیست. اتفاقا کاملا خودتان باشید، اما سعی کنید پخش خود را پرشور و جذاب نگه دارید.
و حالا پاسخ کوتاه به چند سوال متداول درباره استریم : 

تجهیزات اولیه برای استریم چیست؟

به عنوان یک مبتدی، برای پخش زنده به چهار چیز نیاز دارید: یک دوربین، یک میکروفون، نرم افزار پخش جریانی و یک اتصال اینترنتی خوب. شما همچنین می توانید لوازم جانبی را اضافه کنید که کیفیت پخش زنده شما را به شدت بهبود می بخشد.

آیا استریم یک شغل واقعی است؟

شما کاملاً می توانید به عنوان یک استریمر امرار معاش کنید. در واقع، هزاران نفر در سراسر جهان از طریق پخش زنده امرار معاش می کنند. با این حال، اگر می خواهید به عنوان یک پخش کننده زنده درآمد خوبی داشته باشید، به زمان و تلاش شما نیاز است.

بهترین پلتفرم های استریم کدامند؟

توئیچ : معروف ترین و بزرگترین پلتفرم استریم دنیا

یوتیوب: یکی دیگر از پلتفرم های محبوب (به دلیل فیلتر در ایران توصیه نمی شود)

آپارات :بزرگترین پلتفرم استریم داخلی

در نهایت امیدواریم این پست ایزی بست راهنمای هر چند کوچکی برای شما در جمع کردن تجهیزات گیم و استریم و شروع کار شما باشید. موفق باشید.

Enter the text or HTML code here

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا