دسته‌بندی نشده

بهترین گوشی ها برای بازی از 7 تا 40 میلیون تومان

راهنمای خرید گوشی گیمینگ + معرفی 6 مدل برتر

شاید فکر کنید با وجود بازی‌های باکیفیت برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی، چرا باید کسی سراغ بازی‌های موبایلی خرید گوشی برای بازی برود؟ به این آمار جالب توجه کنید: در سال ۲۰۲۰، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۵۰ درصد از آن، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص داشت.

بازی‌های موبایل در‌مقایسه‌با کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد باورنکردنی و سریعی تجربه می‌کنند؛ پس باید بازی‌های موبایل و گوشی هایی که برای اجرای بازی در بالاترین سطح طراحی شده اند را جدی گرفت.

افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار باعث شده است تا خریداران تمایل بیشتری به خرید گوشی‌های میان‌رده داشته باشند. به‌ویژه در یک سال گذشته حتی در گوشی‌های میان‌رده بازار نیز شاهد استفاده از پردازنده‌های بالارده بوده‌ایم تا افرادی با بودجه متوسط بتوانند تجربه‌ گیمینگ قابل قبولی داشته باشند.

برخلاف افرادی که به‌دنبال گوشی هوشمند برای انجام فعالیت‌های روزمره یا عکاسی هستند، پلیر ها اصولا به‌دنبال جایگیری مناسب گوشی در زمان تجربه بازی‌، شارژدهی بالا و قدرت تراشه گرافیکی برای اجرای بازی روی نرخ فریم بالاتر هستند.

تعداد درخورتوجهی از کاربران گوشی‌های هوشمند از دستگاهشان صرفا به‌عنوان وسیله‌ای برای بازی استفاده می‌کنند؛ موضوعی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هم به آن واقف هستند. به‌همین‌دلیل، برخی از شرکت‌ها مثل ایسوس و لنوو و شیائومی گوشی‌هایی مخصوص گیمرهای موبایل تولید می‌کنند.

این گوشی‌ها معمولا عملکردی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ای ویژه و امکانات سخت‌افزاری خاصی ارائه می‌دهند؛ ولی درمقابل، قیمتشان گران است که آن‌ها را از دسترس بیشتر کاربران موبایل خارج می‌کند.

 ویژگی‌های اصلی یک گوشی گیمینگ و مخصوص بازی:

• قدرت پردازشی بالا
• نمایشگر بزرگ و باکیفیت با نرخ نوسازی بالا
• شارژدهی بالای باتری
• سیستم خنک‌کننده مخصوص
• سیستم‌عامل بروز و امکانات نرم‌افزاری مخصوص بازی

در ادامه با ایزی بست همراه باشید تا 6 مدل از بهترین گوشی های مناسب بازی را به شما معرفی کنیم.


#1 بهترین انتخاب برای گیم 

Asus ROG Phone 5 

Asus ROG Phone 5
Asus ROG Phone 5

محدوده قیمت بازار : 25-30 میلیون تومان

[wpdatatable id=48]

مشاهده گوشی ایسوس در مقداد آی تی

#2 بهترین مدل آیفون 

Apple iPhone 12 Pro Max

Apple iPhone 12 Pro Max
Apple iPhone 12 Pro Max

محدوده قیمت بازار : 35-40 میلیون تومان

[wpdatatable id=49]

#3 بهترین انتخاب اقتصادی

Xiaomi POCO X3 Pro

Xiaomi POCO X3 Pro
Xiaomi POCO X3 Pro

محدوده قیمت بازار: 6-7 میلیون تومان

[wpdatatable id=50]

مشاهده گوشی شیائومی در دیجی کالا

 

#4 پرچمدار سامسونگ با دوربین های بی نظیر

Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy S21 Ultra
Samsung Galaxy S21 Ultra

محدوده قیمت بازار : 28-33 میلیون تومان

[wpdatatable id=51]

مشاهده گوشی سامسونگ در دیجی کالا

#5 میان رده عالی شیائومی 

Xiaomi POCO F3 5G

Xiaomi POCO F3
Xiaomi POCO F3

محدوده قیمت بازار : 10-12 میلیون تومان

[wpdatatable id=52]

#6 گوشی با ارزش خرید بالا سامسونگ

Samsung Galaxy S20 FE 5G

Samsung Galaxy S20 FE 5G
Samsung Galaxy S20 FE 5G

محدوده قیمت بازار: 15-17 میلیون تومان

[wpdatatable id=53]

مشاهده گوشی سامسونگ در دیجی کالا


چند فاکتور مهم که قبل از خرید گوشی برای بازی باید در نظر یگیرید

1.پردازنده و سایر قطعات داخلی

اولین و مهمترین جنبه ای که هنگام خرید تلفن برای انجام بازی باید در نظر بگیرید پردازنده و سایر قطعات داخلی است. تلفن شما باید سریع باشد ، بنابراین برای بهترین سازگاری و عملکرد حداقل به دنبال دستگاه سری Snapdragon 700 یا سری 800 باشید. 

همچنین می توانید گوشی هایی را که بر روی تراشه های سری بالاتر MediaTek Dimensity مانند Dimensity 1000 و Dimensity 1200 کار می کنند نیز در نظر بگیرید.

2.خنک کننده

تلفن شما هنگام اجرای بازی های سنگین داغ می شود و این حرارت بر عملکرد پردازنده شما تأثیر می گذارد ،برای همین نیاز به خنک کننده خوبی دارد.بسیاری از گوشی هایی که برای بازی هدف قرار گرفته اند دارای مکانیسم خنک کننده پیشرفته ای در داخل دستگاه خواهند بود.گوشی های گیمینگ پرچمدارد این دسته مثل ایسوس ، دارای سیستم خنک کننده مایع هستند.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی ها برای عکاسی در 2021

3.ظرفیت باتری و سرعت شارژ

هرچه بیشتر با تلفن هوشمند بازی کنید ، باتری زود تر خالی می شود. بنابراین باید مطمئن شوید تلفن شما دارای ظرفیت باتری مناسبی باشد. توجه داشته باشید که عواملی مانند وضوح بالاتر و نرخ تازه سازی بیشتر نیز به سرعت باتری را تخلیه می کنند و تنظیمات گرافیکی بالاتر در بازی ها نیز همینطور است. 

مطمئن شوید که تلفن شما حداقل دارای یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است تا عمر باتری مناسبی را در ساعات طولانی بازی تضمین کند.

سرعت شارژ نیز مهم است ، اما ما پیشنهاد می کنیم همیشه الویت ظرفیت باتری بیشتری را در مقایسه با سرعت شارژ بالاتر نسبت به  باتری کوچکتر انتخاب کنید.

برای بازی هایی مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile ، که یک مسابقه رویال تنها می تواند بیش از 30 دقیقه ادامه یابد ، داشتن باتری با ظرفیت بالاتر که می تواند ساعتهای بازی طولانی تری را در یک زمان ارائه دهد ، مفید خواهد بود.

همچنین بخوانید: بهترین تبلت های سامسونگ در سال 2021 

4.وضوح نمایشگر و نرخ نوسازی در گوشی گیمینگ

برای اینکه بازی های شما خوب به نظر برسند و گیم پلی روانی تجربه کنید ، ضروری است که صفحه نمایش با وضوح بالاتری داشته باشید. مهمتر از همه ، صفحه نمایش های مدرن در تلفن های بازی با پشتیبانی 90 هرتز یا 120 هرتز ارائه می شوند.

 نرخ تازه سازی بالاتر می تواند در بازی هایی که هر فریم در حین تصمیم گیری در ثانیه حساب می شود مفید باشد. نمایشگر نرخ تجدید بالاتر در مقایسه با صفحه های سنتی 60 هرتز فریم بیشتری در ثانیه به شما نشان می دهد.

5.دکمه های اختصاصی برای بازی- Trigger

در حالی که شما تریگر ها را در گوشی های رده بالا پیدا می کنید ، اما آنها کم کم به گوشی های بازی افزوده می شوند. برای تعدادی از بازی ها ، داشتن یک یا دو دکمه فیزیکی می تواند واقعاً مفید باشد.

 تلفن هایی مانند سری Asus ROG و سری Black Shark دارای تریگر هستند که می توانید آنها را روی کنترل های دلخواه خود ترسیم کرده و گیم پلی خود را به سطح بعدی برسانید.

همچنین بخوانید :بهترین گوشی های میان رده زیر 13 میلیون تومان

6.پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری صدا و سایر لوازم جانبی

شاید فکر کنید جک 3.5 میلی متری هدفون از زوائد گوشی های امروزی است، زیرا بیشتر مردم به راه حل های صوتی مبتنی بر بلوتوث مانند هدفون های بی سیم روی می آورند. با این حال ، گیمرها به هدفون سیمی  سوگند می خورند زیرا تاخیر آنها صفر است(تفاوت دقیقه ای بین زمان تولید صدای بازی و رسیدن آن به گوش شما) .

برای همین مهم است بتوانید هدفون گیمینگ خود را به صورت سیمی به گوشی مخصوص بازی خود وصل کنید؛البته امکان اتصال از طریق تبدیل های مختلف به جک 3.5 نیز امکان پذیر است. 

Enter the text or HTML code here

منبع
zoomitzoomgindianexpress

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا